Sponsor

share your LOVE to the world by donation

SHARE YOUR LOVE
Donate to TzuChi Please click to give food
www.thehungersite.com
Please help them
www.spca-penang.net
www.spca-sbgperai.org.my
Please help them
www.edenhandicap.org/donation.htm
NetHope Red Cross Mercy Corps World Vision
If you don't like donation idea, consider lending: kiva.org

Sponsor

Tips and Tutorial and funny stuffs @ Outdated Penang Uncle

Thursday, May 13, 2010

You are fired because you are telling the truth!

Only in this Bolehland. You are fired because you are telling the truth!


国营电视台开大铡对付周泽南

立即停职并指示辅警监护送走

在制作人周泽南(右图)两次指控时事节目《前线视窗》受政治干扰后,国营电视台(RTM)除了早前的加强新闻管制外,今天更对周泽南开大铡,终止其合约,并指示辅警严密监督下,将他送出电视台。

周泽南向《当今大马》表示,今早他到国营电视台办公室时就察觉到有两名辅警出现,事有蹊跷。其后上午11点左右,新任监督官员叶诗铨请他见人事部主任沙费克(Mohd Shafiq)。

“沙费克客套地向我说,谢谢我的服务等等,表示因为经费有限,所以唯有立即中止我的服务合同。”

他说明,沙费克之后就立即请他归还员工证,并且指示在场的两名辅警陪伴他收拾自己的东西,并且监护他离开电视台。

周泽南的服务合约原本应该到明年一月,由于合约已表明雇方可以随时在没有赔偿的情况下终止合同,因此他并没有获得任何的赔偿。

询及这次的停职是否跟他揭发两次节目干预有关,周泽南铁定地回答,“这是肯定的。”


source: http://www.malaysiakini.com/news/131675

No comments:

Post a Comment